O Programie
Program "Rodzina 500+" to świadczenie wychowawcze skierowane do polskich rodzin.
Zgodnie z programem, z pomocy państwa w wychowaniu dzieci skorzystają rodzice oraz opiekunowie dzieci w wieku do 18 r. życia. Rodzina z niepełnoletnimi dziećmi będzie mogła otrzymać 500 zł na każde dziecko niezależnie od dochodu.
Szczegółowe informacje o programie "Rodzina 500+" można znaleźć na stronie Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej oraz na stronie obywatel.gov.pl.
Nowe terminy świadczenia w 2021r.
Począwszy od 2021r. prawo do świadczenia wychowawczego będzie ustalane co do zasady, na roczny okres świadczeniowy trwający od dnia 1 czerwca do dnia 31 maja 2022r.
W celu uzyskania prawa do świadczenia od 1 czerwca br. wniosek można złożyć już od 1 lutego 2021r. dzięki naszej bankowości internetowej.
Termin wypłaty świadczeń 500 plus w roku 2021 zależy od tego, kiedy złożony zostanie wniosek:
- od 1.02.2021r. – 30.04.2021r. - wypłata świadczenie nastąpi najpóźniej do dnia 30 czerwca 2021r. (złożenie wniosku w terminie do 30.04.2021 pozwoli na zachowanie ciągłości wypłaty świadczenia);
- od 1.05.2021r. – 31.05.2021r. - wypłata świadczenia, z wyrównaniem od czerwca, nastąpi najpóźniej do dnia 31 lipca 2021r.;
- od 1.06.2021r. – 30.06.2021r. - wypłata świadczenia z wyrównaniem od czerwca, nastąpi najpóźniej do dnia 31 sierpnia 2021r.
- od 1.07.2021r. – 31.07.2021r. - wypłata świadczenia, z wyrównaniem jedynie od lipca, nastąpi najpóźniej do dnia 30 września 2021r.
- od 1.08.2021r. - 31.08.2021r. - wypłata świadczenia, z wyrównaniem jedynie od sierpnia, nastąpi najpóźniej do dnia 31 października 2021r.
Jak złożyć wniosek?
Od 1 lutego br. każdy użytkownik Internet Bankingu może złożyć wniosek o świadczenie. Wystarczy zalogować się do swojej bankowości internetowej, wejść w ikonę
i wykonać kolejne kroki według zaleceń wyświetlanych na ekranie.
Wniosek rozpatrywany jest przez właściwy organ, do którego przypisana jest dana osoba. Informacja o przyznaniu świadczenia wysyłana jest na adres e-mail podany we wniosku.
Bezpieczeństwo
- Bank udostępnia wniosek "Rodzina 500+" oraz "Dobry start" BEZPŁATNIE,
- wniosek należy wypełnić SAMODZIELNIE,
- nie trzeba instalować na komputerze/urządzeniu mobilnym żadnych dodatkowych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek Rodzina 500+ oraz "Dobry start". Bank Cię o to NIE POPROSI,
- jeśli chcesz wypełnić wniosek, wystarczy tak jak zawsze zalogować się swoimi danymi: identyfikatorem i hasłem,
- podanie hasła jednorazowego (SMS lub lista haseł) nie będzie wymagane przy przejściu do wniosku Rodzina 500+ oraz "Dobry start"ani w celu dodania załączników. System poprosi o podanie kodu SMS lub hasła jednorazowego TYLKO wtedy, gdy wprowadzisz inny rachunek (spoza listy dostępnych w Banku), na który mają być przekazywane środki z programu Rodzina 500+ oraz "Dobry start".
- jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+ oraz "Dobry start" otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail: upo@mrpips.gov.pl. UPO będzie przesyłane po wpłynięciu wniosku do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie emp@tia. Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 500+ oraz "Dobry start" Bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową, SMS-ową lub telefoniczną. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych, skorzystanie z linków lub załączników, kierujących na strony internetowe banków