Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem przypomina, iż fałszywe telefony od osób podszywających się pod pracownika banku stanowią dziś poważne zagrożenie dla ochrony danych osobowych a przede wszystkim twoich pieniędzy.

Przestępcy umieją wykorzystać systemy telekomunikacyjne. Mogą podszywać się pod dowolny numer telefonu, np. infolinię banku, różnych instytucji państwowych lub podmiotów gospodarczych.

Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do Twojego konta czy też informacji dotyczących karty płatniczej np. kodu CVV/CVC.

Pracownik banku nigdy nie będzie namawiał Cię przez telefon do instalacji dodatkowego oprogramowania na sprzęcie.

 

Przykładowy scenariusz oszustwa:

Potencjalna ofiara otrzymuje telefon od osoby, która podszywa się pod pracownika banku. Oszust informuje rozmówcę, że środki które posiada na rachunku bankowym są zagrożone i w celu ich ochrony konieczne jest zainstalowanie aplikacji, lub dokonanie przelewu na bezpieczny rachunek wskazany przez oszusta. Po zainstalowaniu aplikacji klient narażony jest na utratę środków.

 

Zachęcamy również do lektury na temat cyberbezpieczeństwa przygotowanej przez Państwowy Instytut Badawczy NASK, która znajduje się pod wskazanym linkiem.