Od 25 maja 2018 roku stosowane jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej „RODO”.
W związku z tym Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem przedstawia Pani/Panu informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych
INFORMACJA O ZASADACH PRZETWARZANIA PRZEZ
BANK SPÓŁDZIELCZY W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator danych osobowych.
Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 14, 18-200 Wysokie Mazowieckie, jest Administratorem Pani/Pana danych osobowych (zwanym dalej „Administratorem”).
- Inspektor Ochrony Danych.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Jarosława Rudawskiego, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iod@bswm.pl, pod numerem telefonu (86) 275-24-05 lub pisemnie na adres naszej siedziby wskazany w ustępie 1 powyżej.
- Cele i podstawy przetwarzania.
Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane:
- w celu zawarcia i realizacji umowy dotyczącej produktów i usług oferowanych przez Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem. W przypadku gdy jest Pani/ Pan osobą:
- fizyczną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, rolniczą dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust 1 lit. b RODO;
- reprezentującą osobę prawną lub jednostkę sektora finansów publicznych dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO.
- w celu zawarcia i realizacji umowy poręczenia – dot. poręczyciela (podstawa z art. 6 ust 1 lit. b RODO), a w przypadku małżonka poręczyciela Bank będzie przetwarzał dane w prawnie uzasadnionym interesie w związku z wyrażoną zgodą na zawarcie umowy poręczenia (podstawa z art. 6 ust. 1 lit f RODO);
- w celu udokumentowania i rozliczenia zawartej umowy zgodnie z przepisami prawa podatkowego i rachunkowego (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO). Dokumenty księgowe będą przechowywane przez 5 lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym upłynął termin płatności zobowiązania podatkowego. Powyższy termin może zostać zawieszony (np. w toku podstępowania administracyjnego) albo przerwany w takiej sytuacji 5 lat będzie liczone odpowiednio od daty wznowienia lub przerwania;
- w celu weryfikacji, czy numer PESEL konsumenta jest zastrzeżony w związku z obowiązkiem wynikającym z art. 105d ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
- w celu wypełnienia obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu na podstawie obowiązku z rozdziału 5 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124) o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO z późn. zm.);
- wypełnienia zobowiązania do wymieniania z innymi państwami UE i OWGR informacji o aktywach finansowych rezydentów tych państw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje finansowe zgodnie z ustawą o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami [Euro – Fatca] (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
- w celu rozpatrywania reklamacji na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o Rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1809 z późn. zm.) (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO); Dane będą przetwarzane przez okres rozpatrzenia reklamacji, a następnie w celach obrony przed roszczeniami pranymi. Dokumentacja reklamacyjna będzie przechowywana w Banku w okresie analogicznym do okresów przechowywania dokumentacji produktowej, której dotyczy;
- w celu ewentualnego podejmowania czynności związanych z przeciwdziałaniem przestępstwom bankowym, w tym profilowania operacji finansowych pod kątem potencjalnych przestępstw w celu pogłębienia badania zgłoszenia, będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu zapobiegania przestępstwom bankowym przez Administratora oraz obrony przed nadużyciami (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celach analitycznych doboru usług do potrzeb klientów Administratora, optymalizacji produktów w oparciu także o Pani/Pana uwagi na ich temat i Pani/Pana zainteresowanie, optymalizacji procesów obsługi w oparciu o przebieg procesów obsługi sprzedażowej i posprzedażowej, w tym reklamacji będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu badania satysfakcji klientów będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora, określania jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia klientów z produktów i usług, gdy zawarliśmy umowę (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu oferowania Pani/Panu przez Administratora reklam produktów i usług Administratora, będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art.6 ust. 1 lit. f RODO). Po zakończeniu obowiązywania umowy dane przetwarzane będą na podstawie zgody osoby której dane dotyczą (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- w celu oferowania Pani/Panu bezpośrednio (marketing bezpośredni) produktów i usług firm współpracujących z Administratorem (partnerów Administratora), w tym dobierania ich pod kątem Pani/ Pana potrzeb, czyli profilowania, na co Administrator pobierze stosowną zgodę (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- w celu umożliwienia realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przysługującego Pani/ Panu statusu członka spółdzielni ( art.6 ust. 1 lit c RODO). Przepisy te wynikają z ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (t.j. Dz. U. z 2024 r poz. 593) oraz ustawy z dnia 7 grudnia 2000r o funkcjonowaniu banków spółdzielczych ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających ( t.j. Dz. U. z 2024r poz. 352).
- Prawo do sprzeciwu.
- W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w tych celach, chyba że Administrator będzie w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla Administratora ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą niezbędne Administratorowi do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Aby wykonać prawo do sprzeciwu, należy skontaktować się z dowolną placówką Banku i złożyć pisemny wniosek.
- Okres przechowywania danych.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora:
- dla celów wykonywania czynności bankowych – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania, a po jego wygaśnięciu – przez okres oraz w zakresie wymaganym przepisami prawa, wyrażoną przez Panią/Pana zgodą lub przez okres wynikający ze spełnienia warunków, o których mowa w art. 105a ust. 3 i 5 Prawa bankowego, przy czym w żadnym wypadku nie dłużej niż przez okres 10 lat po wygaśnięciu zobowiązania;
- dla celów stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105a ust. 4 i 5 Prawa bankowego – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania;
- dla celów statystycznych i analiz – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 10 lat od jego przekazania.
- Odbiorcy danych.
W celu spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa przekazujemy dane innym podmiotom. Dane osobowe podane przez Panią/Pana mogły lub mogą być przekazane:
- biurom informacji gospodarczej oraz instytucjom utworzonym przez banki, umożliwiającym wymianę informacji gospodarczych, w celu oceny zdolności kredytowej, analizy ryzyka kredytowego oraz ewentualnych zobowiązań powstałych w związku z wykonaniem niniejszej umowy, zgodnie z postanowieniami art. 105 ust. 1 pkt 1c, 4, 4a, 4b ustawy Prawo bankowe,
- podmiotowi świadczącemu na rzecz Banku usługi informatyczne umożliwiające dostęp do systemu bankowości elektronicznej oraz zapewniające wsparcie informatyczne w zakresie czynności Banku,
- podmiotowi świadczącemu na rzecz Banku usługi polegające na obsłudze wydanej/wydanych karty/kart płatniczej/płatniczych.
Administrator oraz inne instytucje upoważnione do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania informacji stanowiących tajemnicę bankową, utworzone wspólnie przez banki i bankowe izby gospodarcze, mogą na podstawie art. 105 ust. 4d Prawa bankowego udostępniać informacje o Pani/Pana zobowiązaniach powstałych z tytułu umów związanych z wykonywaniem czynności bankowych instytucjom finansowym, będącym podmiotami zależnymi od banków.
Na podstawie art. 105 ust. 4 d Prawa bankowego, Administrator może - za pośrednictwem Biura Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie – przekazać do instytucji finansowych, będących podmiotami zależnymi od banków informacje o zobowiązaniach powstałych z tytułu umowy, a związanych z wykonywaniem czynności bankowych.
Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp zakłady ubezpieczeń, z którymi współpracuje Administrator, a także podwykonawcy Administratora, np. prawnicze, informatyczne, firmy windykacyjne, agencje marketingowe.
- Prawa osób, których dane dotyczą:
Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo przenoszenia danych;
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Prawo do cofnięcia zgody
W zakresie, w jakim udzieliła Pani /Pan zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/ Panu praw do jej cofnięcia. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W procesie analizy oceny zdolności kredytowej, analizy ryzyka kredytowego i podejmowania decyzji kredytowej,
a także wykonywania umowy, Administrator nie dokonuje profilowania w sposób zautomatyzowany.
Bank Spółdzielczy
w Wysokiem Mazowieckiem
Wniosek Realizacja praw klienta
Zasady rozpatrywania wniosków dotyczących obsługi praw klienta w zakresie danych osobowych
Klauzula informacyjna dla osób, których dane osobowe są przetwarzane w związku
z tym , że bank jest obowiązany wypłacić udziały po śmierci członka banku
Szanowni Państwo
Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem informuje Państwa o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”):
- Administrator danych osobowych.
Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 14, 18-200 Wysokie Mazowieckie, jest Administratorem danych osobowych (zwanym dalej „Administratorem” lub „Bankiem”).
Inspektor Ochrony Danych.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować
w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iod@bswysokiemazowieckie.pl,
lub pisemnie na adres siedziby Banku.
- Źródło pochodzenia danych i kategorie danych
- Bank uzyskał Pana / Pani dane osobowe od osoby wnioskującej o przyjęcie w poczet członków Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem. Została Pani/Pan wskazana/y jako osoba, której Bank powinien wypłacić udziały po śmierci Członka Banku.
- Kategorie przetwarzanych danych obejmują: imię, nazwisko, numer PESEL.
- Cele i podstawy przetwarzania.
Administrator będzie przetwarzać Państwa dane:
- w celu realizacji przepisów ustawy Prawo spółdzielcze, wskazania i weryfikacji tożsamości osoby, której są wypłacane udziały po śmierci Członka Banku – podstawą przetwarzania jest art. 6 lit. c RODO;
- w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Bank – podstawą przetwarzania jest art. 6 lit. f RODO;
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora – podstawą przetwarzania jest art. 6 lit. f RODO;
- Okres przechowywania danych.
Dane osobowe będą przetwarzane przez Bank;
- dla celów umożliwienia członkowi spółdzielni wskazania osoby, której Bank powinien wypłacić udziały po śmierci - przez okres trwania członkostwa w Banku osoby składającej dyspozycję lub do wycofania dyspozycji;
- w celu realizacji przepisów ustawy Prawo spółdzielcze, w tym weryfikacji tożsamości osoby, której są wypłacane udziały po śmierci Członka Banku - przez okres trwania członkostwa w Banku osoby składającej dyspozycję, a w razie śmierci tej osobny do momentu wypłaty udziałów lub do wycofania dyspozycji;
- w celach archiwalnych, a także ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami - dane osobowe są przetwarzane przez okres 10 lat, chyba że przepisy prawa przewidują inny okres.
- Odbiorcy danych.
Dane osobowe będą udostępniane przez Bank podmiotom świadczącym usługi na rzecz Banku, np. obsłudze prawnej, informatycznej, itp., a także podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym: biegłemu rewidentowi, podmiotom uprawnionym do dokonywania lustracji ustawowej spółdzielni, itp.
- Automatyczne podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania
- Prawa osób, których dane dotyczą.
Zgodnie z przepisami RODO, przysługuje Pani/Panu prawo żądania od Banku dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
- Prawo wniesienia skargi
Jeżeli uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Obowiązek podania danych
Podanie Pani/Pana danych przez osobę ubiegającą się o przyjęcie w poczet Członków Banku nie jest obowiązkowe. Niepodanie Pani/Pana danych uniemożliwi wypłatę Pani/Panu udziałów po śmierci Członka Banku.
Powyższa informacja realizuje obowiązek prawny i nie wymaga kontaktowania się z Bankiem, ani składania dodatkowych oświadczeń.