INFORMACJA O DOSTĘPNOŚCI
Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem, zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Stan dostępności cyfrowej
Nasza strona internetowa jest regularnie aktualizowana i dostosowywana do wymagań dostępności, zgodnie z Ustawą z 26 kwietnia 2024r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje:
Wprowadzone udogodnienia strona WWW:
Nawigacja klawiaturą
Wszystkie aktywne elementy strony są dostępne za pomocą klawiatury (klawisze TAB, Shift+TAB, Enter, Esc, Spacja). Fokus jest wyraźnie widoczny, a kolejność nawigacji jest logiczna i zgodna z układem wizualnym.
Brak pułapek klawiaturowych
Strona została zaprojektowana tak, aby użytkownicy mogli w pełni poruszać się po wszystkich elementach bez blokowania nawigacji
Spójna struktura i czytelne nagłówki
Każda strona posiada unikalny tytuł, a hierarchia nagłówków (<h1>-<h6>) jest logiczna i zgodna z kolejnością treści.
Linki wizualne i opisowe
Linki są wyróżnione wizualnie i mają jednoznaczne opisy celu działania
Opcje kontrastu i powiększania tekstu
Dostępne są mechanizmy zmiany kontrastu oraz powiększania tekstu:
• Skala szarości
• Wysoki kontrast
• Negatywny kontrast
• Jasne tło
• Podświetlenie linków
• Czytelna czcionka
Responsywność i obsługa orientacji ekranu
Strona poprawnie działa w orientacji pionowej i poziomej na urządzeniach mobilnych.
Brak elementów dezorientujących
Nie występują automatyczne przekierowania ani nieoczekiwane zmiany treści.
Poprawność kodu i semantyki HTML
Strona została zweryfikowana walidatorem W3C – nie zawiera błędów krytycznych ani przestarzałych znaczników HTML.
Dostępność usług w kanale stacjonarnym
Oferujemy i świadczymy następujące usługi, zgodnie z art. 5 pkt 30 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r.
o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty
gospodarcze: kredyt konsumencki i hipoteczny oraz usługi płatnicze i powiązane z rachunkiem
płatniczym.
Zapewniamy dostępność naszych usług w szczególności na etapach:
1) przedstawienie oferty klientowi,
2) wnioskowanie o produkt,
3) zawierania umowy,
4) obsługi produktu – od zawarcia umowy do zakończenia obsługi produktu.
Dostępność usług zapewniamy poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i materiałów,
w szczególności: treści na naszej stronie internetowej, formularzy, wniosków, umów, pism oraz
końcowym rozliczeniem produktu.
Informacje niezbędne do korzystania z usług znajdziesz:
1) w regulaminach związanych ze świadczeniem usługi, z którymi możesz zapoznać się w oddziale banku, drogą mailową oraz na stronie www.bswysokiemazowieckie.pl
2) w umowach związanych ze świadczeniem usługi, z którymi możesz zapoznać się w oddziale banku, drogą mailową.
Umowy i regulaminy w przystępnej formie.
Wszystkie nasze umowy i regulaminy przygotowujemy w sposób, który ułatwia ich zrozumienie:
• piszemy prostym i jasnym językiem,
• udostępniamy je w pliku PDF, który spełnia wymagania dostępności (standard WCAG),
• dzięki temu osoby ze szczególnymi potrzebami mogą samodzielnie zapoznać się z dokumentami – np. z pomocą czytników ekranowych.
Naszym celem jest, by każdy klient – niezależnie od swoich możliwości – rozumiał, jakie usługi oferujemy i na jakich zasadach
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić mailowo sekretariat@bswysokiemazowieckie.pl lub telefonicznie +48 86 306 76 00 lub na adres do e- doręczeń: AE:PL-74121-14850-DWCCR-22 lub osobiście.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszego Banku:
Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem
Adres: ul. Jagiellońska 14,18-200 Wysokie Mazowieckie
e-mail: sekretariat@bswysokiemazowieckie.pl.
lub na adres: e- doręczeń: AE:PL-74121-14850-DWCCR-22,
lub ustnie - telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w Banku.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Centrala/ Oddział w Wysokiem Mazowieckiem
Główna siedziba Banku znajduje się w Wysokiem Mazowieckiem przy ul. Jagiellońskiej 14. Do budynku prowadzi 1 główne wejście od strony ulicy.
Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim. Do środka prowadza automatyczne drzwi rozsuwane.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
Do siedziby Banku i pomieszczeń w których odbywa się obsługa klienta można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie są stosowane pętle indukcyjne, oznaczenia w alfabecie brajla ani oznaczenia kontrastowe.
W banku nie jest dostępny tłumacz polskiego języka migowego.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Oddział w Białymstoku
Siedziba Oddziału znajduje się w Białymstoku przy ul. Wiejskiej 71 lok. U3. Do budynku prowadzi 1 główne wejście od strony parkingu. Wejście do budynku i lokalu bez barier architektonicznych.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
Obsługa klienta odbywa się na jednym poziomie parteru budynku. Do pomieszczenia można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W lokalu nie są stosowane pętle indukcyjne, oznaczenia w alfabecie brajla ani oznaczenia kontrastowe
W Oddziale banku nie jest dostępny tłumacz polskiego języka migowego.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych
Punkt Kasowy Białostocka
Punkt Kasowy znajduje się w Wysokiem Mazowieckiem przy ul. Białostockiej 4. (teren galerii handlowej). Do budynku prowadzi 1 wejście od strony parkingu galerii handlowej.
Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące
Obsługa klienta odbywa się na jednym poziomie. Do pomieszczenia można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W lokalu nie są stosowane pętle indukcyjne, oznaczenia w alfabecie brajla ani oznaczenia kontrastowe.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych
Punkt Kasowy Kulesze Kościelne
Punkt Kasowy znajduje się w miejscowości Kulesze Kościelne ul. Główna 6. Do budynku prowadzi 1 główne wejście od strony ulicy.
Do wejścia budynku prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
W budynku nie są stosowane pętle indukcyjne, oznaczenia w alfabecie brajla ani oznaczenia kontrastowe.
Pomieszczenie, w którym odbywa się obsługa klientów znajduje się na pierwszym piętrze budynku, do którego prowadzą schody wyposażone w poręcze.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych
Punkt Kasowy Jabłonka Kościelna 22A
Punkt Kasowy znajduje się w miejscowości Jabłonka Kościelna 22A. Do budynku prowadzi 1 główne wejście od strony ulicy.
Do wejścia budynku prowadzą schody z poręczą bez podjazdu dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
W pomieszczeniu nie są stosowane pętle indukcyjne, znaczenia w alfabecie brajla ani oznaczenia kontrastowe.
Przed budynkiem nie wyznaczono miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoba ze szczególnymi ze szczególnymi potrzebami może otrzymać dokumenty lub informacje w wybranej przez siebie formie w terminie 7 dni od zgłoszenia takiej potrzeby.