INFORMACJA O DOSTĘPNOŚCI

 

Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem,  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

 

Stan dostępności cyfrowej

Nasza strona internetowa jest regularnie aktualizowana i dostosowywana do wymagań dostępności,  zgodnie z Ustawą z 26 kwietnia 2024r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. 

W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje: 

Wprowadzone udogodnienia strona WWW:

Nawigacja klawiaturą

Wszystkie aktywne elementy strony są dostępne za pomocą klawiatury (klawisze TAB, Shift+TAB, Enter, Esc, Spacja). Fokus jest wyraźnie widoczny, a kolejność nawigacji jest logiczna i zgodna z układem wizualnym.

Brak pułapek klawiaturowych

Strona została zaprojektowana tak, aby użytkownicy mogli w pełni poruszać się po wszystkich elementach bez blokowania nawigacji

Spójna struktura i czytelne nagłówki

Każda strona posiada unikalny tytuł, a hierarchia nagłówków (<h1>-<h6>) jest logiczna i zgodna z kolejnością treści.

Linki wizualne i opisowe

Linki są wyróżnione wizualnie i mają jednoznaczne opisy celu działania

Opcje kontrastu i powiększania tekstu

Dostępne są mechanizmy zmiany kontrastu oraz powiększania tekstu:

• Skala szarości

• Wysoki kontrast

• Negatywny kontrast

• Jasne tło

• Podświetlenie linków

• Czytelna czcionka

Responsywność i obsługa orientacji ekranu

Strona poprawnie działa w orientacji pionowej i poziomej na urządzeniach mobilnych.

Brak elementów dezorientujących

Nie występują automatyczne przekierowania ani nieoczekiwane zmiany treści.

Poprawność kodu i semantyki HTML

Strona została zweryfikowana walidatorem W3C – nie zawiera błędów krytycznych ani przestarzałych znaczników HTML.

 

Dostępność usług w kanale stacjonarnym

Oferujemy i świadczymy następujące usługi, zgodnie z art. 5 pkt 30 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r.

o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty

gospodarcze: kredyt konsumencki i hipoteczny oraz usługi płatnicze i powiązane z rachunkiem

płatniczym.

Zapewniamy dostępność naszych usług w szczególności na etapach:

1) przedstawienie oferty klientowi,

2) wnioskowanie o produkt,

3) zawierania umowy,

4) obsługi produktu – od zawarcia umowy do zakończenia obsługi produktu.

Dostępność usług zapewniamy poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i materiałów,

w szczególności: treści na naszej stronie internetowej, formularzy, wniosków, umów, pism oraz

końcowym rozliczeniem produktu.

 

Informacje niezbędne do korzystania z usług znajdziesz:

1) w regulaminach związanych ze świadczeniem usługi, z którymi możesz zapoznać się w oddziale banku, drogą mailową oraz na stronie www.bswysokiemazowieckie.pl

2) w umowach związanych ze świadczeniem usługi, z którymi możesz zapoznać się w oddziale banku, drogą mailową.

 

Umowy i regulaminy w przystępnej formie.

Wszystkie nasze umowy i regulaminy przygotowujemy w sposób, który ułatwia ich zrozumienie:

• piszemy prostym i jasnym językiem,

• udostępniamy je w pliku PDF, który spełnia wymagania dostępności (standard WCAG),

• dzięki temu osoby ze szczególnymi potrzebami mogą samodzielnie zapoznać się z dokumentami – np. z pomocą czytników ekranowych.

Naszym celem jest, by każdy klient – niezależnie od swoich możliwości – rozumiał, jakie usługi oferujemy i na jakich zasadach

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić mailowo sekretariat@bswysokiemazowieckie.pl lub telefonicznie +48 86 306 76 00  lub na adres do e- doręczeń: AE:PL-74121-14850-DWCCR-22 lub osobiście. 

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,

  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),

  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,

  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszego Banku:

lub na adres:  e- doręczeń: AE:PL-74121-14850-DWCCR-22, 

lub ustnie - telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w Banku.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

 

Dostępność architektoniczna

Centrala/ Oddział w Wysokiem Mazowieckiem 

Główna siedziba Banku znajduje się w Wysokiem Mazowieckiem przy ul. Jagiellońskiej 14. Do budynku prowadzi 1 główne wejście od strony ulicy. 

Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim. Do środka prowadza automatyczne drzwi rozsuwane.   

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.

Do siedziby Banku i pomieszczeń w których odbywa się obsługa klienta  można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie są stosowane pętle indukcyjne,  oznaczenia w alfabecie brajla ani oznaczenia kontrastowe.

W banku nie jest dostępny tłumacz polskiego języka migowego.

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Oddział w Białymstoku 

Siedziba Oddziału znajduje się w Białymstoku przy ul. Wiejskiej 71 lok. U3. Do budynku prowadzi 1 główne wejście od strony parkinguWejście do budynku i lokalu bez barier architektonicznych.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.

Obsługa klienta odbywa się na jednym poziomie parteru budynku. Do pomieszczenia można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W lokalu nie są stosowane pętle indukcyjne, oznaczenia w alfabecie brajla ani oznaczenia kontrastowe

W Oddziale banku nie jest dostępny tłumacz polskiego języka migowego. 

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Punkt Kasowy Białostocka 

Punkt Kasowy znajduje się w Wysokiem Mazowieckiem przy ul. Białostockiej 4. (teren galerii handlowej). Do budynku prowadzi 1 wejście od strony parkingu galerii handlowej. 

Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące 

Obsługa klienta odbywa się na jednym poziomie. Do pomieszczenia  można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W lokalu nie są stosowane pętle indukcyjne, oznaczenia w alfabecie brajla ani oznaczenia kontrastowe.

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Punkt Kasowy Kulesze Kościelne 

Punkt Kasowy znajduje się w miejscowości Kulesze Kościelne ul. Główna 6. Do budynku prowadzi 1 główne wejście od strony ulicy. 

Do wejścia budynku prowadzą schody oraz podjazd dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.

W budynku nie są stosowane pętle indukcyjne, oznaczenia w alfabecie brajla ani oznaczenia kontrastowe.

Pomieszczenie, w którym odbywa się obsługa klientów znajduje się na pierwszym piętrze budynku, do którego prowadzą schody wyposażone w poręcze.  

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Punkt Kasowy Jabłonka Kościelna 22A

Punkt Kasowy znajduje się w miejscowości Jabłonka Kościelna 22A. Do budynku prowadzi 1 główne wejście od strony ulicy. 

Do wejścia budynku prowadzą schody z poręczą bez podjazdu dla osób mających kłopoty z wchodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.

W pomieszczeniu nie są stosowane pętle indukcyjne, znaczenia w alfabecie brajla ani oznaczenia kontrastowe.

Przed budynkiem nie wyznaczono  miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Osoba ze szczególnymi ze szczególnymi potrzebami może otrzymać dokumenty lub informacje w wybranej przez siebie formie w terminie 7 dni od zgłoszenia takiej potrzeby.

Chat